
Auto Media jest portalem informacyjny o technologi, motoryzacji, sportach i ciekawych inicjatywach pod patronatem Zimny Auto.
608 511 111
redakcja@auto.media.pl
Kompletność systemu uzupełnia, oprócz odbiornika GPS służącego do rejestrowania pozycji pojazdu, nadajnik GSM, który przekazuje te współrzędne. Dane o pozycji są aktualizowane co minutę, dlatego dane dostępne w systemie są zawsze aktualne.
Firma TomTom, korzystając z dokładnych wytycznych otrzymanych od Grupy Volkswagen, opracowała nowoczesny pozycjoner GPS Link 610. Urządzenie jest bezpośrednio podłączane do dwóch magistrali komunikacyjnych (CAN) i nie powoduje utraty gwarancji producenta pojazdu.
Nieinwazyjna instalacja jest możliwa w różnych rodzajach pojazdów komercyjnych w połączeniu z czujnikiem TomTom LINK CAN Sensor 100 (LCS 100).
LCS 100 zapewnia dostęp do dokładniejszych danych pojazdu. Informacje są wysyłane bezpośrednio z magistrali CAN pojazdu.
Czujnik TomTom LCS 100 jest kontrolowany i zasilany przez urządzenie TomTom LINK 610 bez potrzeby korzystania z dodatkowego źródła zasilania, dzięki czemu ograniczone jest zużycie energii elektrycznej przez cały zestaw.
Główny rozwiązaniem wykorzystywanym w systemie jest Global Positioning System (GPS).
System składa się z trzech segmentów: segmentu kosmicznego – 31 satelitów orbitujących wokół Ziemi na średniej orbicie okołoziemskiej. Można z nich korzystać bezpłatnie, siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Wystarczy do tego odbiornik GPS, dzięki któremu można określić pozycję oraz prędkość poruszania. Działanie polega na pomiarze czasu dotarcia sygnału radiowego z satelitów do odbiornika. Znając prędkość fali elektromagnetycznej oraz znając dokładny czas wysłania danego sygnału można obliczyć odległość odbiornika od satelitów.
Dane techniczne